Saturday 18 August 2012

Alhamdulillah.. Siap gak Sekut Ghayo den..




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.
 Yeayyyyy!!!.. Siap gak sekut ghayo den.. Alhamdulillah.. :)
Japgi saya dah nak balik umah omak pulak. Agenda arini, nak mengisi ketupat, merendang daging campo campo dan itek. Tak ketinggalan juga sambal kacang dan sayur lodeh mak lodeh tu. Memang kompom sampai ke besoklaa saya berketuntang celah dapur umah Mak nanti. 


~~ BISKUT ARAB ~~


Sebelum saya balik, mehlaa layan sekut ghayo saya yang dah siap. Fresh from the ovenku.. hehehh.. poyos nyer laa plak.. Bukan hapa deknon, sebenarnya hakaq ni hepi sangat dapat menyudahkan sekut sekut ni semua walaupun di saat saat genting. Jenuh dok henjut dua beranak. Macam nak patah pinggang ni dibuatnya. Macamana laa pada yang miaga sekut sampai beribu ribu ni? Hakaq nak jadikan 5 jenis ni pon kusss semangat. Seb baik bersemangat waja gak. Camnerpun walau dapat buat sekut bodoe jer ni, saya rasa puas dapat membuatnya sendiri especially yang dari resepi asal Mak saya sendiri. Cuma sekut Dark Choc Chip tu jer saya chilloq resepi dari Nigella Lawson tapi adalaa yang saya dah modified sikit base on experience pada percubaan pertama saya tahun lepas. 


~~ DARK CHOC CHIP & PISTACHIO COOKIES ~~


Kalau sekut Tart Nenas ni resepinya dah ada kat N3 TART NENAS GEBUSS ni yer. Kalau nak mencuba, bawak bawaklaa skodeng yer. Tart nenas ni lah yang terakhir siap malam tadi.


~~ TART NENAS GEBUSS ~~


Resepi Biskut Dahlia pula saya baru jer masukkan resepinya pada N3 yang lepas. Boleh skodeng kat sini SINI juga.


~~ BISKUT DAHLIA ~~


Resepi yang lain, Biskut Arab, Semperit dan Dark Choc Chip Cookies tu nanti kendian kendian dah lapang lapang sikit saya masukkanlah.


~~ SEMPERIT ~~

Okaylah, saya kena check out dulu. Sesudah subuh ni nak ke pasar jap, ada bahan yang perlu dibeli sikit untuk projek Cooking with love saya arini. 




To all my beloved frens and followers yang beragama islam, Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Marilah kita bermaaf maafan sesama kita. Jika ada salah silap saya, mohon ampun dan maaf zahir batin. Semoga bergembira bersama insan tersayang dan Hati hati memandu ketika beraya. Salam Lebaran dari saya sekeluarga. 


10 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum :D
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin... sekiranya terdapat salah dan silap selama Kak Lin menjadi rakan blog anda.

Terima kasih.
Sayang Anda Semua
Muaaahhh...Muaaahhh...

Note:-
Cantik dan Comel2 Biskut Raya Sheila..

Shiela said...

wsalam kaklin.. saya pun begitu juga.. selamat hari raya n maaf zahir batin. sayang kaklin juga.. :-)

Zubedah Belajar Masak said...

Mungkin ini kali terakhir saya communicate dgn Shiela. Sebenarnya saya kurang sehat & perlu jalani rawatan. Harap doakan kesembuhan saya agar saya dpt kembali ke sini semula tetapi sekiranya takdir berkata sebaliknya, mohon dimaafkan segala kesalahan saya & dihalalkan segalanya. Sy sengaja tak add Shiela ataupun sesiapa kat my FB kerana sy takut akan kehilangan teman2 saya. Sekian Tks kerana sudi jadi teman & selalu melayan celoteh saya.

Shiela said...

Ya Allah.. Zubedah sakit apa? harap tak ada apa yg serius dan saya doakan semoga Zu cepat sembuh. terkejut saya baca comment ni. Saya pun begitu juga, selamat hari raya n maaf zahir batin. walau apa pun harap Zu tabah. Nice knowing u dear.. Gonna miss u here.. :'(

Ummi Annur Humaira said...

Salam kak,...salam aidilfitri...maaf zahir batin...

Azie said...

Terpesona melihatkan gambar gambar yg cantik. Saya sgt kagum dg Shiela atas kehebatan ini

kak ina kl said...

salam aidil fitri
suka tenguk biskut dahlia..tahun ni tak buat..

Shiela said...

wsalam FatihaNur.. akak pun begitu juga, salam aidilfitri n maaf zahir batin.

Shiela said...

salam aidilfitri juga buat kak ina.. alhamdulillah saya sempat buat biskut dahlia tu.. :-)

Shiela said...

Saya tak sehebat mana Azie, masih mencuba cuba dan belajar jugak dear.. :-)