Thursday 12 January 2012

Selamat Pagi CHINTA ;)

Assalamualaikum dan Salam Ceria buat semua...

Lama betul saya tak prepare breakfast, tinggal sengsorang jer kat rumah pepagi malas pulak rasanya nak buat breakfast beria sangat. Selalunya bila sengsorang, anak ke sekolah, suami pulak ke pejabat saya makan apa jer yang ringan ringan. Biskut pon jadi gak.. sekadar buat lapik perut.


Arini suami ada rumah pulak, kena laa buat bekfes gak.. tapi tetap yang simple jer sebab japgi dah makan lunch pulak sebelum dia kena pergi kursus. Hmm.. naseb baik anak saya tak jadi duduk asrama, kalau tak tiga hari ni terpaksalah tinggal sengsorang jer. Ni dia yang jadi pagi tadi.. Roti dan telur mata bake jer dalam oven. Actually, lama dah saya teringin nak present camni kat suami saya semenjak nengok Sis Azlita Aziz post cuma masa jer belum mengizinkan. 


Saya potong dulu kulit keliling roti tu, sapukan dengan sedikit butter dan masukkan ke dalam remekin tu. Bahagian yg ada sapuan butter tu di terbalikkan sebelah bawahnya. Belah atasnya pula saya pecahkan sebiji telur, taburkan sedikit garam, serbuk lada hitam, parmesan cheese dan oregano kering. Kemudian buh buah tomato ceri dan fresh parsley dan bakar selama lebih kurang 20 min atau hingga masak dgn menggunakan api atas sahaja. Dah masak makan panas panas. Sempoiiii.. hehee..


Senang jer kann.. Chomel pulak tu.. Terima kaseh Sis Azlita Aziz atas inspirasi ni. :)


Assalamm.. Moga kita semua dirahmati dan dilindungi ALLAH sentiasa.. Ameenn...  


No comments: